Thursday 22 March 2012

Baraka Allahu Lakuma..

♡...Doa Buat Pengantin...♡

Sesuatu kejadian atau peristiwa samada baik atau buruk hendaklah di susuli dengan doa.Semoga dengan itu mendapat keberkatan dan rahmat dari Allah s.w.t. juga sebagai salah satu tanda kesyukuran atas kurniaan ilahi.Musibah di tempuhi dengan kesabaran dan ketenangan sebagai suatu ujian menguji keimanan.Mudah-mudahan di situ suatu kifarah buat penghapus dosa yang dilakukan.

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير

' Tuhan memberkati bagi anda dan memberkati kalian berdua dan menghimpun dalam kebaikan'

Doa ini ditujukan kepada 2 mempelai yang baru sah di ijabkabulkan menjadi sepasang suami isteri.Anda boleh saksikan dalam filem Ketika Cinta Bertasbih 1 menyaksikan Azam bersalaman dengan Furqan di iringi doa pada majlis perkahwinan Furqan dan Anna Athofunnisa'.Siapa belum menonton filem ini di harap sudi menontonnya..Banyak pengajaran yang boleh di ambil..Terutama kepada yang mahu bercinta dan menemui jodoh atas landasan ilahi.


Jom kita layan lagu ini yang di nyanyikan oleh Maher Zain..Di tujukan buat sahabat-sahabat dan teman-teman yang selamat bergelar suami mahupun isteri.Doakan semoga diri ini bakal menempuh alam perkahwinan jua bagi menurut tuntutan islam sebagaimana Rasullullah s.a.w. bersabda yang maksudnya:

“Wahai golongan pemuda sesiapa yang mempunyai kemampuan di kalangan kamu hendaklah ia berkahwin kerana ianya boleh menundukkan pandangan mata dan memelihara kemaluan. Sesiapa yang tidak mempunyai kemampuan hendaklah ia berpuasa kerana puasa memjadi pelindung kepadanya”.
[HR Al-Bukhari]

Sabda Rasullullah s.aw. lagi :

“Apabila seorang hamba telah berkahwin ia telah menyempurnakan setengah dari agamanya maka hendaklah ia bertakwa untuk yang setengah lagi”.
[HR Al-Baihaqi dalam Asy-Syu’ab, dinilai “Hasan” dalam Sahih Al-Jami’]


No comments: